FANDOM

Diavolo – główny antagonista piątej części JoJo's Bizarre Adventure, Vento Aureo.

Jest najbardziej znany jako szef gangu Passione niszczącego Neapol sprzedając narkotyki, co zrobiło go największym wrogiem Giorna Giovanny i Bruna Bucciaratiego. Diavolo robi wszystko, aby ukryć swoją tożsamość, dlatego prawie nikt nie zna jego wyglądu, prawdziwego imienia i przeszłości.

Jest alternatywną osobowością Vinegara Doppio i użytkownikiem standu King Crimson.

Wygląd

Diavolo jest prawdziwie wysokim mężczyzną po trzydziestce, o chudej i pół-muskularnej budowie. Podczas pierwszego pojawienia się, był osłonięty cieniem ze wszystkich stron, z wyjątkiem jego jasnych oczu. Włosy wyglądały na proste, krótkie i zaczesane do tyłu, a na sobie miał garnitur i krawat.

Jego wygląd uległ dramatycznej zmianie gdy został w pełni wyjawiony. Ma długie, różowe włosy w panterkę z zygzakowatym przedziałkiem. Grzywka jest odchylona nieco w bok, a reszta jego włosów za ramionami jest prosto obcięta. We wcześniejszych zobrazowaniach ilość włosów równo obciętych się różniła, od małych pukli do wszystkich włosów. Jego koszulka schowana pod swetrem Doppio wygląda na zrobioną z siatek i okrywa jego ramiona oraz tors. Niżej są połączone kółka, wsadzone pod pasek, które z tyłu kończą się 2-3 długimi połami. Na jego ramionach znajdują się elegancko zaprojektowane, kwieciste rękawy, prowadzące do pary opasek na nadgarstek. Z Doppio dzieli takżę parę wysadzanych spodni i mokasynów. Zazwyczaj podczas stania ma lekko przygarbioną postawę.

Diavolo ma unikalne oczy. Jego tęczówki są "sfragmentaryzowane", formując plamy i odłamki całych tęczówek z trójkątnym odbłyskiem. Jednakże kiedy Bucciarati miał kontrolę nad jego ciałem, stały się normalne z okrągłym odbłyskiem.

Jego wygląd znacząco się zmienia gdy działa jako swoje alter ego, Doppio, ponieważ jest to zupełnie oddzielna dusza. Mają nawet różne budowy ciała.