FANDOM

Funny Valentine – główny antagonista Steel Ball Run, siódmej części JoJo's Bizarre Adventure.

Jest 23. prezydentem Stanów Zjednoczonych i prawdziwym organizatorem wyścigu Steel Ball Run. Obserwuje go zza kulis, wyczekując, aż ktoś znajdzie ciało świętego. Valentine planuje wykorzystać artefakt dla interesów Stanów Zjednoczonych.

Valentine posiada Stand zwany Dirty Deeds Done Dirt Cheap.

Wygląd

W całej narracji Valentine przyjmuje dwa główne występy, różniące się znacznie budową. Został pierwotnie przedstawiony jako stary, tęgi, z nadwagą mężczyzna, ale w czasie, gdy bierze klatkę piersiową Świętego, zyskuje bardziej sprawny, muskularny i przystojny wygląd. Araki przypisuje to swojemu naturalnie zmieniającemu się stylowi sztuki, ale żartuje, że to po prostu dlatego, że Valentine „pracował”.

Potem okazuje się, że Funny Valentine nosi głębokie blizny, przypominające wzór amerykańskiej flagi XXI wieku.

Konsekwentnie nosi długie, jasne włosy, zwinięte na końcach w szereg grubych, dobrze określonych pierścieni (być może jako odniesienie do białych peruk i fryzur z XVIII wieku, noszonych przez kilku pierwszych prezydentów Stanów Zjednoczonych).

Umiejętności

Nazwa Standu: Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Stand Valentine'a, Dirty Deeds Done Dirt Cheap (D4C), umożliwia mu dostęp w dowolnym momencie do dowolnej liczby alternatywnych światów/wszechświatów/wymiarów; gdzie w razie potrzeby może zamienić ciała ze swoimi odpowiednikami, nadając mu pseudo-nieśmiertelność. Wymaga to złapania go między dwoma przedmiotami (na przykład flagą i ziemią lub sofą i ścianą). Ogranicza to zdolność D4C, ale nie za wiele, ponieważ został on złapany pomiędzy wodą a dnem oceanu jako metoda wykorzystania swoich umiejętności wcześniej.

Kiedy Lucy rozwija Ticket to Ride, Valentine może wykorzystać ochronną ścianę emanującą z niej światła, która odbija wszelkie nieszczęścia, wzmacniając jego obronę, gdy staje się skutecznie niezwyciężony. Nazywa tę uzupełniającą umiejętność „D4C - Love Train”.

Według jego żony nie robi żadnego dźwięku, gdy chodzi, a może nawet grać na mandolinie za pomocą stóp, po prostu tańcząc na niej.

Historia

Młodość

Kiedy Prezydent był dzieckiem, jego ojciec poszedł na wojnę i nigdy nie wrócił. Pewnego dnia żołnierz o imieniu Kapitan Valentine przyszedł do domu Funny'ego i powiedział mu, że jego ojciec został schwytany przez wroga. Opierając się intensywnym torturom, popełnił samobójstwo, aby nie zdradzić swojego kraju. Zatrzymał chusteczkę (przerażającą za jego okiem), którą kapitan Valentine dał następnie Funny'emu.

Amerykańska wojna domowa

Podczas wykopalisk firma Valentine'a zginęła na pustyni. Sam Valentine, wyczerpany, upadł na miejscu Serca Zwłok. Jego życie zostało uratowane dzięki mocy Zwłok i wywnioskował istnienie kompletnego trupa.

W pewnym momencie został schwytany przez wroga i brutalnie ubity, pozostawiając blizny na plecach (w układzie przypominającym flagę Stanów Zjednoczonych).

Steel Ball Run

Wyścig Steel Ball Run to spisek założony przez Valentine'a i promotora szczęścia, Stevena Steela, który obejmuje Stany Zjednoczone, aby zdobyć części Świętych Zwłok, które podobno mają moc zmieniającą życie. Kiedy prowadził i monitorował wydarzenie, wysyłał wybranych przez siebie ludzi, aby upewnić się, że sprawy nie przebiegły w toku, jednocześnie próbując znaleźć kawałki części ciała same.

Pozyskując zwłoki, Valentine, będąc patriotą, pragnie wykorzystać swoją moc, aby przynieść Ameryce lepszą przyszłość, łącząc swoje stanowisko i potęgę zwłok, by odwrócić wszelkie nieszczęścia, jakie spadły na jego kraj za granicę.

Podczas wyścigu Valentine zatrudnia wielu zabójców, by zabić zarówno Gyro Zeppeliego, jak i Johnny'ego Joestara, a nawet wziąć udział w wyścigu, aby zbliżyć się do duetu. Większość jego podwładnych to użytkownicy Standów, tacy jak Blackmore, Mike O. i Diego Brando z Alternatywnego Uniwersum.

Valentine odkrywa zdrajcę w swoich szeregach, który, jak sądził, był Mountain Tim, a następnie jego żona Scarlet, zanim znalazł prawdziwego zdrajcę: Lucy Steel (przebraną za Scarlet).