FANDOM

Giorno Giovanna – główny bohater Vento Aureo, piątej części JoJo's Bizarre Adventure.

Giorno jest nieślubnym synem DIO, spłodzonym z pomocą ciała Jonathana Joestara. Urodził się we Włoszech jako Haruno Shiobana. Jego matka była Japonką. Jego marzeniem jest zostanie "gang-starem" w Passione i przywrócenie skorumpowanej mafii dawnej świetności.

Urodził się z dającym życiem Standem o nazwie Gold Experience.

Wygląd

Giorno to nastoletni chłopak o średnim wzroście oraz szczupłej, muskularnej budowie. Jego średniej długości blond włosy są związane w małego, plecionego kucyka z trzema lokami z przodu głowy. Z początku jego włosy były czarne, lecz zmieniły kolor po przebudzeniu jego Standa. Jego oczy są wyostrzone na końcach, podobnie jak u jego ojca.

Giorno nosi dwuczęściowy strój, którego tył jest ozdobiony w kratkę, na kołnierzu są emblematy w kształcie skrzydeł, a na klatce piersiowej wycięcie w kształcie serca. Najbardziej charakterystyczną cechą jego stroju są emblematy biedronki umieszczone po bokach wycięcia oraz pod zamkiem.

Relacje

Rodzina

Przyjaciele

Bezwstydny Purple Haze

  • Sheila E

Wrogowie

Umiejętności

Stand

Gold Experience jest jednym z najbardziej wszechstronnych Standów w serii. Ma zdolność dawania i manipulowania życiem, którą Giorno najczęściej używa do tworzenia roślin i małych zwierząt. Obie te rzeczy mogą być użyte na różne sposoby, zaczynając na kamuflażu i kończąc na śledzeniu pochodzenia. Jako Stand z Bliskim Zasięgiem, jest w stanie wykonywać gwałtowne ciosy, których Giorno używa prawie wyłącznie z zamiarem zabicia przeciwnika

Gold Experience Requiem to "silniejsza" forma standu Giorno, którą osiągnął po przebiciu Gold Experience Standową Strzałą. Potrafi cofać ataki przeciwników, dzięki czemu w sile pokonuje nawet King Crimson Diavolo. Gdy ktoś zostaje zabity przez GER, jego śmierć również zostaje cofnięta, co tworzy pętlę umierania przez całą wieczność. Zastosowania GER są praktycznie nieograniczone. Sam Giorno wspominał że nie zna wszystkich jego możliwości.

Ciekawostki

  • Jego fryzura jest związana z rożkami czekoladowymi. Japońscy fani często używają notacji "@@@", przypominającą jego nietypową fryzurę, odnosząc się do niego.
  • Giorno okrzyk bojowy "MudaMudaMudaMuda..." ma po swoim ojcu. Podczas walki z Cioccolatą pod koniec nawet wypuszcza z siebie "WRYYYYYY!".
CioBeatdown

Na górze wydanie w tomie, na dole wydanie w Jumpie.

  • Siedmiostronna furia Giorno pod koniec walki z Cioccolatą w pierwotnym wydaniu zawierała dwie strony mniej. Według JOJO A-GO!GO! był to pierwszy raz w historii Shonen Jumpa, gdy łomot zajął 7 stron.
  • W pierwszej dziesiątce ulubionych postaci Arakiego w 2000 roku, Giorno zajął 5 miejsce, jako drugi ulubiony JoJo i trzecia ulubiona postać z części piątej.