FANDOM

N'Doul – pomniejszy antagonista występujący w Stardust Crusaders. Jest lojalnym sługą DIO i pierwszym z 9 bogów Egiptu, których grupa Joestar spotkała w kraju faraonów. Włada Standem o nazwie Geb.

Wygląd

N'Doul to bardzo umięśniony, wysoki mężczyzna. Wygląda na ok. 20-30 lat. Jako że jest niewidomy, jego oczy są całe białe i rzadko kiedy je otwiera.

Anime

Ma czarne buty, jasnobrązowe spodnie i białą koszulkę, na której nosi jeszcze cienką kamizelkę w paski. Na to wszystko nałożona jest szara, długa peleryna. Na rękach ma ciemnobrązowe opaski a na uszach duże, okrągłe, złote kolczyki. Jego włosy są trzymane przez żółtą opaskę. Ze względu na ślepotę, zawsze nosi ze sobą drewnianą laskę z metalowym uchwytem. Ma czarne włosy ułożone w nieładzie, a pod opaską jest ogolony na bardzo krótkie włosy.

Manga

W mandze wygląd N'Doula różni się jedynie kolorystyką niektórych elementów - peleryna jest ciemnozielona, kamizelka jasnoszara, brązowe buty oraz żółte opaski na rękach, a jego laska jest cała metalowa.

JoJo's Bizarre Adventure (1993)

W odcinku "Fool Iggy'ego i Geb N'Doula, część pierwsza" jego peleryna jest beżowa, ma zieloną koszulkę oraz białą opaskę na włosach. Jego włosy pod opaską wciąż są bardzo krótkie, jednak są koloru brązowego.

Osobowość

N'Doul jest bardzo pewny siebie i swoich umiejętności. Nazywa sam siebie "wielki N'Doul" i jest przekonany, że potrafi zabić całą drużynę Joestar. Swoją poważną wadę wzroku potrafi wykorzystać, do własnych korzyści. Wie, kiedy Jotaro oraz Iggy zbliżają się do niego oraz kiedy Jotaro stoi tuż za nim, nadal jest spokojny i przekonany o swoim zwycięstwie.

Jest także bardzo lojalny wobec Dio. N'Doul mówił, że wcześniej żył beztroskim życiem i robił co chciał bez żadnego większego sensu. Dopiero kiedy spotkał Dio postanowił służyć mu za wszelką cenę i nigdy się nie poddawał. Po walce z Jotaro, N'Doul zwierza się mu o swojej przeszłości, wyjaśnia, że Dio dał mu sens życia, oraz przed śmiercią wyjawił mu prawdę o 9 bogach Egiptu, lecz nie zdradził ich umiejętności, imion, wyglądu, a także nic o Dio i jego standzie.

Umiejętności

Stand

Nazwa jego Standa to Geb. Jest jednym ze Standów reprezentujących 9 Egipskich Bogów, reprezentuje Geba, jak sama nazwa wskazuje, Boga ziemi.

Wygląd

Stand z wyglądu przypomina dłoń z ostrymi pazurami, ale zrobioną z wody. Może też przybrać postać podłużną i ostrą, którą wykorzystuje podczas przemieszczania się. Może również być kałużą, z której potrafi się wynurzyć. Najczęściej jest po prostu wodną dłonią.

Zdolność

Potrafi się przemieszczać pod ziemią oraz w niewielkich pojemnikach, takich jak baniak z wodą. Przez jego wodny wygląd może się też kamuflować w wodzie. Fizycznie jest szybki oraz silny na tyle, że zranił Avdola i Kakyoina był w stanie również przebić nim własną głowę, a przez jego wodną postać jest też praktycznie niezniszczalny i nie da się go zranić.

Inne

Jako że N'Doul jest niewidomy, zawsze nosi ze sobą laskę. Podczas zabijania siada na ziemi i wbija w nią laskę, a położenie przeciwników wykrywa poprzez drgania ziemi, które są wyczuwalne na wbitej lasce. Dzięki temu wada wzroku nie zmienia tego, że N'Doul to potężny przeciwnik.

Nieznana jest jego siła fizyczna, ponieważ nie było nam dane ujrzeć walki bez użycia Standa. Jednak po jego mięśniach można uznać że jest dość silny także bez użycia Standa, choć podczas walki prawdopodobnie ciężko by mu było poznać ruchy przeciwnika, bo nie miałby dostępu do swojej laski.

Historia

Przed Stardust Crusaders

N'Doul miał swojego Standa od bardzo dawna. Dzięki jego mocy, żył beztrosko bez żadnych konsekwencji, w absolutnym spokoju. Jednak przez to jego życie było pozbawione sensu.

Spotkał Dio, który dostrzegł w nim potencjał. N'Doul na początku był przerażony, jednak potem poczuł spokój i bezpieczeństwo. Postanowił na zawsze być lojalny Dio, który nakazał mu zabić Grupę Joestara.

Stardust Crusaders

Na końcu pierwszej części Stardust Crusaders pokazany jest tylko sam Geb. Zaatakował on i zabił pracownika fundacji Speedwagona, który siedział w ciemnym pokoju, obserwując grupę 9 osób, która idzie w stronę posiadłości Dio.

Po raz pierwszy widzimy samego N'Doula, gdy siedzi na jakimś wzgórzu. Wyczuł go jedynie Iggy, jednak nie zwrócił na niego uwagi i ruszył dalej razem z Jotaro i resztą. N'Doul za pomocą swojego Standa zniszczył helikopter fundacji Speedwagona i jego dwóch pilotów - jeden został przez niego utopiony, a drugiemu Geb wyrwał twarz i wepchnął ją do manierki na wodę. Po tym, kiedy pozostali zorientowali się, że mają do czynienia z wrogim widmem, położyli się na piasku. zaatakowani, Geb zanurkował w piachu. Najpierw atakuje Kakyoina, drapie go szybko w twarz, przez co pozbawia go na jakiś czas wzroku i przytomności. Atakuje też Polnareffa, który jednak unika ataku i biegnie do auta. Geb zdołał rozciąć nogę Polnareffa, jednak udaje mu się uciec. Po tym N'Doul zaczyna wciągać pod piasek auto, i niszczy jego koła. Chce zaatakować Iggy'ego, jednak zauważa, że Iggy jest kompletnie nim niezainteresowany i nie jest jego wrogiem. Avdol rzuca na piasek bransoletki, co sprawia wrażenie, jakby ktoś po nim chodził. Geb atakuje bransoletki, a Avdol korzysta z okazji i próbuje go spalić, jednak Geb ucieka pod piasek i atakuje Avdola, pozbawiając go sił. Jotaro łapie Iggy'ego i biegnie w stronę N'Doula, a za pomocą The Fool wznosi się i szybuje w powietrzu, przez co N'Doul nie może wykryć jego ruchów. W końcu Jotaro musi się jednak odbić od ziemi, dzięki czemu N'Doul dowiedział się że Jotaro leci w jego stronę. Dzięki piaskowi unoszącemu się w powietrzu po odbiciu, N'Doul wie również gdzie dokładnie znajduje się Jotaro i Iggy. Próbuje ich zaatakować, Iggy w końcu postanawia zostawić Jotaro na śmierć, samego, Jotaro jednak go łapie, po czym swoim Star Platinum rzuca go w stronę N'Doula. N'Doul przyzywa do siebie Geba, aby się bronić, i w końcu ani on, ani Iggy nie ucierpieli. Jotaro jednak dostał się w tym czasie za plecy N'Doula. N'Doul wstaje i próbuje go zaatakować, jednak jako że na krótkim dystansie Star Platinum jest szybszy, to Jotaro pokonuje N'Doula. Próbuje go zmusić do wyjawienia wszystkiego o Dio. Jednak N'Doul mówi Jotaro, że jest jeszcze 9 użytkowników Standów na drodze do Dio, a każdy z nich reprezentuje jednego z 9 bogów Egiptu i że jego Stand reprezentuje Geba, boga ziemi. Po tym przebija swoją głowę za pomocą swojego Standu i umiera. Jotaro chowa go w piasku i wbija w niego laskę.

Rozdziały/odcinki, w których się pojawił

Manga

  • Rozdział 183
  • Rozdział 184
  • Rozdział 185
  • Rozdział 186
  • Rozdział 187
  • Rozdział 188
  • Rozdział 210 (tylko wspomniany)

Anime

  • Stardust Crusaders, odcinek 24 (tylko Stand)
  • Stardust Crusaders, odcinek 25
  • Stardust Crusaders, odcinek 26

Gry

JoJo's Bizarre Adventure (Super Famicom)

N'Doul jest jednym z przeciwników do pokonania.

JoJo's Bizarre Adventure: Dziedzictwo na przyszłość

N'Doul jest jednym z pomniejszych przeciwników, którego pokonanie polegało na bieganiu po pustyni i unikanie ataków Geba. Na końcu, kiedy się go znalazło, wystarczyło go raz uderzyć, aby go pokonać.

JoJo's Bizarre Adventure: Eyes of Heaven

N'Doulem jest jedną z grywalnych postaci. Można się rozdzielić i grać Gebem, który jest znacznie potężniejszy niż sam N'Doul. Ta zdolność czyni go problematycznym przeciwnikiem.