FANDOM

Antonio „Tonio” Trussardi (トニオ・トラサルディー Tonio Torasarudī) jest mniejszą postacią, ukazaną w Diamond is Unbreakable; jak również w części Tako rzecze Rohan Kishibe.

Tonio to profesjonalny kucharz pochodzenia włoskiego, pracujący we włoskiej restauracji Trattoria Trussardi, na obrzeżach miasta Morioh. Jest także użytkownikiem Standu, który używa Pearl Jam do ulepszania potraw.

Wygląd

Tonio jest mężczyzną o średniej i ponadprzeciętnej wysokości i średniej budowie. Trzyma krótkie, lekkie, zadbane włosy; często ma miły wyraz twarzy.

Tonio jest pokazany tylko w mundurze szefa kuchni, w skład którego wchodzi lekka lub biała dwurzędowa kurtka, luźny krawat, fartuch i wysoki, cylindryczny kapelusz. Nosi mały, metalowy emblemat „T” w górnych rogach klatki piersiowej jego marynarki i fartucha, a także przednią fałdę kapelusza.

Osobowość

Tonio ma charyzmatyczną i uprzejmą osobowość - chyba że ktoś ośmieli się zdezynfekować jego kuchnię, w którym to przypadku staje się okrutny. Jednak taka złośliwość jest zazwyczaj krótkotrwała i zazwyczaj powraca do normy, zanim ktokolwiek zostanie ranny.

Jego ambicją jest służenie klientom smacznych, a szczególnie zdrowych przysmaków. W Tako rzecze Rohan Kishibe okazuje się, że ma bardzo troskliwą osobowość w stosunku do Virginii i chce zostać aresztowany i/lub zabity za jej zdrowie.

Umiejętności

Nazwa Standa: Pearl Jam

Stand Tonio to Pearl Jam, rój roślinopodobnych stworzeń, które wlewają się w potrawy Tonio i zwiększają moc leczniczą dań do nadprzyrodzonych poziomów.

Gotowanie: Tonio jest wybitnym kucharzem specjalizującym się w kuchni włoskiej. Potrafi tworzyć pyszne dania przy użyciu najwyższej jakości składników. Tonio wspomina również o studiowaniu kilku nieujawnionych zagranicznych gastronomii.

Wiedza ezoteryczna: Tonio Trussardi studiował wiele różnych ezoterycznych technik uzdrawiania, takich jak czytanie dłoni, w celu diagnostyki dolegliwości. Wspomina również, że studiował chińską sztukę leczniczą, medycynę amazońską i badał różne afrykańskie zioła lecznicze. Pomaga mu wybrać mało znane składniki do swoich potraw.

Historia

Przeszłość

Tonio pochodzi z Neapolu.

Tonio prowadził rozległe studia w kuchniach na całym świecie i jest niezwykle dumny i pewny swoich umiejętności. Niektóre z tych badań obejmują chińskie sztuki lecznicze, medycynę amazońską i zioła afrykańskie (jak stwierdzono w rozdziale 303: Let's go Eat Italian Część I). Podczas swoich podróży dookoła świata opracował swój Stand Pearl Jam, pozwalając na znacznie lepszą zdolność gotowania, ale nikt w jego kraju, we Włoszech, nie rozpoznał jego nowych umiejętności. Ze względu na to, że był zbyt młody, nie mógł tam otworzyć własnej restauracji, więc udał się do Morioh, gdzie rywalizacja między restauracjami jest bardziej intensywna, a jego szanse były większe.

Diamond is Unbreakable

Okuyasu Nijimura i Josuke Higashikata odnaleźli restaurację Tonio w Morioh i postanowili ją odwiedzić. Tonio prezentuje się inaczej niż inni kucharze, ponieważ nie ma menu, a przygotowywane przez niego jedzenie decyduje sam po zbadaniu rąk klienta, aby określić, jakie są jego dolegliwości. Bada Okuyasu, ustalając, że Okuyasu miał zaparcia, sztywne ramie, spał tylko 4 godziny i stopy sportowca, serwuje mu jedzenie, aby poczuł się lepiej, ale Josuke staje się podejrzliwy wobec niego po kilku dziwnych wydarzeniach z Okuyasu po zjedzeniu dania. Oczy Okuyasu płyną niekontrolowanie po wypiciu afrykańskiej wody mineralnej, ale potem czuje się ponownie pobudzony, jakby właśnie spał przez 10 godzin. Jego ramię zaczyna boleć, a Okuyasu kończy się pocierając wystarczająco dużo brudu i martwej skóry z jego ramienia, aby zrobić z nich softball po zjedzeniu dań z sera i pomidorów, ale potem jego ramiona czują się znacznie lepiej i może rozciągnąć się o wiele bardziej zwinny moda. Po zjedzeniu pikantnego dania z makaronu o nazwie „Spaghetti Alla Puttanesca” dwa zęby z ubytkami Okuyasu są gwałtownie wyrzucane, a na ich miejsce wyrastają nowe zęby. Josuke staje się niesamowicie podejrzliwy i odkrywa miniaturowe organizmy w jedzeniu, określając je jako Stand Tonio, Pearl Jam.

Josuke bada kuchnię i znajduje danie główne, jagnięcinę i sos jabłkowy, na pobliskim blacie, a także sam Tonio, podając to samo naczynie małemu psu. Wymienione jelita psa są gwałtownie wyrzucane z ciała i ten sam los dotyka Okuyasu, gdy wbiega do kuchni i zjada chciwie naczynie, z jelit wyrywa mu się żołądek. Tonio zauważa Josuke i staje się niesamowicie agresywny i zły, rzuca nożem w Josuke i wciska kostkę mydła w twarz Josuke'a, domagając się, aby przestrzegał właściwej higieny w kuchni i zgromił go za wejście do kuchni bez pozwolenia.

O dziwo, żołądek Okuyasu czuje się o wiele lepiej, jego zaparcia zostają wyleczone, a pies, który również zjadł to samo danie, jest również w pełni uzdrowiony, ku radości Tonio. Tonio wyjaśnia nieporozumienie, stwierdzając, że jego jedynym celem było zrobienie dobrego jedzenia, które mogłoby sprawić, że wszyscy poczują się lepiej. Odkrył swój Stand podczas treningu w swoim stylu kulinarnym, ale ponieważ jego rodzinne miasto w Neapolu nie zaakceptowało jego stylu i był zbyt młody, aby legalnie zezwolić mu na założenie własnej restauracji przez włoskie prawo, przeniósł się do Japonii, do miasta Morioh gdzie, choć konkurencja była ostra, możliwości były powszechne.

Chociaż nieporozumienie zostało wyjaśnione i Tonio okazuje się być dobrym człowiekiem z nieortodoksyjnym Standem, Tonio nadal zmusza Josuke do czyszczenia kuchni od góry do dołu, podczas gdy przygotowuje budyń Okuyasu, aby wyleczyć stopę sportowca.

Później pojawia się wśród użytkowników Standów ostrzeganych przez Josuke przed Yoshikage Kirą po śmierci Shigekiyo Yangu. Obiecuje pilnować swoich klientów. Jego ostatni występ jest pod koniec Części 4, gdzie wraz z innymi bohaterami żegna się z duchem Reimi Sugimoto.